Değerler Kulübü ne yapar?
Değerler eğitimi, toplumların ve kültürlerin değerleri hakkında bilgi vererek, bireylerin toplumsal yaşamdaki tutum ve davranışlarını olumlu yönde değiştirmeye ve iyileştirmeye yönelik eğitimdir.
Değerler eğitimi neyi amaçlar?
Değerler Eğitimi, okullarda eğitimi yeniden yapılandırmak için teşvik edilen, geliştirilen ve uygulanan bir projedir. Bu projenin amacı daha huzurlu, daha mutlu bir dünya ve toplum yaratmak ve bireyin ulusal, manevi ve evrensel değerlerinin farkında olan yüksek nitelikli insanlar yetiştirmektir.
Değerler eğitimi kimin görevi?
Değerler Eğitimi Okul/kurum kurulu: Müdür veya sorumlu müdür yardımcısının başkanlığında, süpervizörler, her yaş grubundan bir sınıf danışmanı, veli konseyinden bir kişi ve bir öğrenci temsilcisinden oluşan komisyonu tanımlar. Madde 5 1.
Değerler eğitimi etkinliği nedir?
Milli Eğitim Bakanlığı (MEB) ve UNESCO gibi kuruluşlar tarafından yürütülen değerler eğitimi çalışmaları, öğrencilere özgürlük, mutluluk, dürüstlük, barış, sevgi ve huzur gibi değerlerin önemini öğretiyor. Bu şekilde öğrenciler, kültürel ve etik değerlere sahip vizyon sahibi ve inançlı insanlar olarak yetişiyorlar.
Değerler eğitimi nerede başlar?
Değerler eğitimi ailede başlar ve sosyal çevre ve eğitim kurumları tarafından şekillendirildikçe daha da gelişir. Okul öncesi yaşta değerler eğitimi, çocuğun değerleri içselleştirmesi ve bunları yaşamına ve davranışına yansıtma yeteneği üzerinde belirleyici bir etkiye sahiptir.
Değerler eğitimi dersi hangi branşa verildi?
Okullarımızda değerler eğitimini sosyal bilgiler dersinin bir parçası olarak öğretmeye çalışıyoruz.
Değerler eğitimi konuları neler?
Değerler eğitiminin temel temaları üzerine kurulması gereken konular arasında Anayasa, temel yasalar, ulusal güvenlik eğitimi, uyuşturucuyla mücadele eğitimi, cinsellik eğitimi, medya ve bilgi okuryazarlığı eğitimi, sürdürülebilir kalkınma için eğitim ve insan hakları eğitimi yer almaktadır.
Değerler eğitimi yaklaşımları nelerdir?
Literatüre bakıldığında öğretmenlerin en sık kullandıkları değer öğretimi yaklaşımları şunlardır: doğrudan değer öğretimi, değer açıklama yöntemi, değer analizi, ahlaki ikilem yöntemi, eylem öğrenme yaklaşımı, sosyal öğrenme ve örtük müfredat.
Değerler eğitimi sorumluluk nedir?
Sorumluluk, kişinin kendisine ve başkalarına karşı yükümlülüklerini zamanında yerine getirmesidir. Sorumlu kişi: Başkalarının haklarına saygı gösterir ve kendi eylemlerinin sonuçlarını kabul eder; görevlerini en iyi şekilde ve zamanında yerine getiren kişidir.
Değerler Kulübü nasıl oluşturulur?
Okul yönetimi tarafından onaylanır ve öğrencilere, öğretmenlere ve velilere iletilir. 1) Proje çalışmasını yürütmek için kulüp danışmanı en az 30 öğrenciden oluşan bir okul değerler kulübü kuracaktır. Öğrenci sayısı az olan okullar daha az sayıda öğrenciyle değerler kulübü kurabilir.
Değerler eğitimi öğretmeni ne yapar?
Değerler eğitimi, anaokulu veya kreşlerdeki eğitim programında küçük çocuklara empati, çevre bilinci gibi konuları öğretir ve genellikle sevgi, hoşgörü, saygı, adalet, farkındalık yaratma ve yardımseverlik gibi bazı temel değerleri içerir.
Değerler eğitimi Programı Nedir?
Yaşayan Değerler Eğitim Programı (YDEP), değerleri öğretmeye odaklanan bir eğitim programıdır. Eğitimcilere, çocukların ve genç yetişkinlerin on iki temel kişisel ve sosyal değeri keşfetmelerine ve geliştirmelerine yardımcı olmak için çeşitli deneyimsel çalışmalar ve pratik yöntemler sağlar.
Değerler eğitim Kulübü nedir?
KULÜBÜN AMACI: Sosyal, kültürel ve ulusal değerlere sahip bir gençlik yaratmak. Öğrencilerin değerler konusunda farkındalıklarını artırmak. Değerlerini aldıkları kaynakları tanımalarına yardımcı olmak. Öğrencilerin duygusal ve sosyal gelişimine eşlik etmek.
Değerler eğitimi bize ne kazandırır?
Eğitimde değerler eğitimi, bireyleri yalnızca bilgi ve becerilerle donatmayı değil, aynı zamanda onları iyi insanlar haline getirmeyi de amaçlar. Öğrencilere doğru değerleri öğretmek ve karakter gelişimlerine katkıda bulunmak, toplumun daha duyarlı, hoşgörülü ve etik değerlere sahip bireylerden oluşmasına yardımcı olur.
Çocuklara hangi değerler öğretilmeli?
Sevgi, yardımlaşma, barış, cesaret, adalet, bilimsel tutum, şefkat, insan kardeşliği, çalışma onuru, mutluluk ve sabır gibi temel değerlerin erken çocukluk döneminde aşılanması, değerlerin toplumsal hayata geçirilmesi açısından büyük önem taşımaktadır.
Değerler takımı nedir?
“Değerler Takımı” adlı çizgi film, çocuklara değerleri öğreten bir çizgi filmdir. 8 bölümde sekiz değer ele alınmaktadır. Bu değerler; sorumluluk, özdenetim, dürüstlük, adalet, sabır, yardımseverlik, saygı ve sevgidir.
Değerler ne işe yarar?
Değerler, insanların tercihlerini ve isteklerini yansıtan bir belirleyicidir (Mehmedoğlu,2007:799; Güngör,1993:19). İnsan, değerlerine dayalı bir yaşam sürdüğü sürece, hayatın akışına kapılmak yerine kendini koruyabilir ve kişisel vizyonunu geliştirerek başarılı olabilir (Özden, 1999: 49-50).
Değerler eğitimi nedir?
Değerler eğitimi yoluyla toplumsal hayatımızın temel yapısını şekillendirmek; insanımızın yardımlaşma, dürüstlük, sorumluluk, sevgi, saygı, hoşgörü, barış, özgüven vb. kazanımlara ulaşmasını sağlamak amacıyla yürütülen çalışmalardır.
Değerler Kulübü nasıl oluşturulur?
Okul yönetimi tarafından onaylanır ve öğrencilere, öğretmenlere ve velilere iletilir. 1) Proje çalışmasını yürütmek için kulüp danışmanı en az 30 öğrenciden oluşan bir okul değerler kulübü kuracaktır. Öğrenci sayısı az olan okullar daha az sayıda öğrenciyle değerler kulübü kurabilir.